Over de auteur:

Over de auteur:

  

Ellen van Hoek is afgestudeerd als fluitist aan het Amsterdamse Sweelinck Conservatorium (het huidige Conservatorium van Amsterdam) en is werkzaam als musicus en docent. Zij heeft dwarsfluit en traverso gestudeerd.  In het kader van de master Kunsteducatie aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten deed zij onderzoek naar de ‘muzikale thuiskunst van scholieren’. Na het afronden van de master Kunsteducatie aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten werkt zij nu als zelfstandig onderzoeker. Zij werkt samen aan diverse onderzoeken op het gebied van kunst- en muziekeducatie onder andere met het lectoraat Kunst- en Cultuureducatie van de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten, het Conservatorium van Amsterdam, Stichting Match Onderwijs en Cultuur Amsterdam, het Landelijk Kennisinstituut Cultuureducatie en Amateurkunst, Aslan Muziekcentrum, Kenniscentrum Cultuureducatie Rotterdam, Trias Centrum voor de Kunsten. Ook werkte zij in het kader van beoordeling in het kunstonderwijs aan de ontwikkeling van “Bandcheck’, een digitale tool voor zelfreflectie voor bandspelers

Publicaties:

Bremmer, M., Hoek, E. van, Schopman, E., & Vervoorn, A. (2011). Onderzoek naar muziek in het voortgezet onderwijs. Amsterdam: Lectoraat Kunst- en cultuureducatie & Het Amsterdamse Fonds voor de Kunst.

Herfs, J. en Hoek, E. van (2013) Muziekles is anders. Amsterdam: Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Lectoraat Kunst- en cultuureducatie

Hoek, E. van. (2014) Een beoordelingsinstrument voor muzikale interactie. Amsterdam: Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Lectoraat Kunst- en cultuureducatie.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *